Top Scholarship

August 03, 2013

Assalamualaikum :)

okayyy, pagi-pagi macam ni hani dah survey biasiswa-biasiswa yang top dekat Malaysia. hani terfikir untuk search pasal biasiswa ni pun sebab Miss Anna, my MUET teacher told us to find out about this. reasons? sebab dia nak kami ambil tahu qualification yang diperlukan untuk apply scholarship tu. hehe :) 

dannnnn, bila dah search punya search. banyak juga scholarship dekat Malaysia. macam-macam jenis ada, yang biasa kita dengar, yang kurang biasa didengari dan yang langsung tak pernah dengar pun hani jumpa! hehe *jakun kejap* :P contoh yang biasa kita dengar - JPA, MARA. benda tu biasa sangat kita dengar!
dan yang jarang-jarang dengar tapi kita tahu facilities dia macam Sime Darby, Yayasan Tenaga Nasional etc. dan hani ada jumpa yang langsung tak pernah dengar! hihi. contoh : Yayasan KLK Scholarship Award 2013. tak pernah dengar dan langsung tak pernah tahu. hihi. sorry *peace* 

so, dalam banyak-banyak scholarship yang di-survey. hani nak show-off top 3 daripada pemilihan yang sudah dibuat tapi not available lagi okayyy. kalau ada sesiapa yang tahu scholarship apa yang lagi bagus dari apa yang hani bakal tunjukkan nanti ni, kongsi-kongsikan yerrr. hihi :)


(click on the picture)

scholarship yang biasa kita dengar, MARA. hihihi. MARA ni best sebab bermacam jenis bidang yang dia tawarkan kalau nak ambil biasiswa dari MARA. dan bidang hani ada dalam tuuu, yang hani square-kan tu. dan yang paling best, dia kata every years dia akan offers students untuk ke overseas. wow! amazing dear ^_^ one more thing, dia untuk bumiputera sahaja! special kotttt! :)

(click on the picture)

Sime Darby, memang best. facilities dia semua best, examples, fully-tuition and academic fees. living allowance, book allowance semua disediakan. best tuuuu.. tapiii, dia nak bahagian engineering dengan accounting. most of it! medical, mendicines atau senang cerita yang bahagian hospital tak ada. sedih >___< dan ini mungkin tak akan di-apply -,-"

(click on the picture)

Yayasan Khazanah Scholarship! dan yang ni, hani berkenan sangat dengan scholarship ni sebab dia ada sediakan bidang yang hani sukaaaa! hihihihihi. tu yang pentingkan, baru kita tengok qulification yang dia nak. weee :D

kesimpulan dia kat sini, hani kena jaga pointer hani. kena dapatkan CGPA 3.5 and above baru boleh apply scholarship ni semua. kalau tak dapatkan pointer tu, jangan mimpi lah nak apply semua ni. memang tak merasa lah badan ni. hehehe :) good luck hani ^__^

ehhhhhhhh, tak habis lagi, hani nak share kepada sesiapa yang masih tercari-cari scholarship. sekarang ni banyak scholarship yang dah deadline. so, kat sini hani ada beberapa senarai yang masih belum sampai deadline dia lagi. harap-harap membantu yerrr :)

(click on the picture)

kalau ada apa-apa maklumat, boleh refer dekat AFTERSCHOOL. hani ambil maklumat ni semua dekat situ, memang berguna website tu. kalau nak study further pun, boleh cari informasi kat situ. macam-macam ada. selamat mencari ;)

(click on the link above)

itu sahaja setakat ni. keep supporting keep loving.
bye, assalamualaikum ;)

You Might Also Like

0 comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...