Bye Melaka, Assalamualaikum Perak

June 30, 2014

Assalamualaikum, hai!

sebelum apa-apa, Hani nak ucapkan Salam Ramadan! selesai dah 1 Ramadan kita ye? Alhamdulillah. Hani nak pinjam ayat Aiman Azlan. "Make this Ramadan different!," haaa, semoga Ramadan kali ni akan jadi bulan penuh barakah dan mendidik kita menjadi Mukmin yang lebih kuat Imannya pada ALLAH. tapi Hani suka ingatkan diri, bukannya jadi baik pada bulan ni je tapi di bulan-bulan seterusnya. In Shaa ALLAH!


okay, straight to the point. macam yang Hani cerita dekat entry yang lepas 'Istikharah Terjawab'. In Shaa ALLAH esok (Isnin ; 30 June 2014) Hani akan bergerak ke Perak! dan hari Selasa ; 1 July 2014 Hani akan register dekat Kolej Sains Kesihatan Bersekutu Sultan Azlan Shah. Nurse To Be yo!

macam masa Hani pergi PLKN dengan study dekat Kolej Matrikulasi Johor. apa yang Hani harapkan tentulah doa-doa anda semua supaya Hani success dekat sana dan dapat room-mates/house-mates/dorm-mates/class-mates dan kawan-kawan yang baik, Soleh Solehah dan buat Hani jadi lagiiiii baik dan bertakwa di sana walaupun jauh daripada keluarga. kawan-kawan yang sudi ada masa susah dan senang. harap Hani dapat sesuaikan diri dengan cepat dannn pantas dekat sana dan kawan-kawan tak sombong tapi baik dan peramah. In Shaa ALLAH, aameennnn!

jumpa ni dekat Mr. Google. haha. comel :P

hmm perasaan yang sama masa nak pergi PLKN dengan KMJ. satu perasaan yang tak boleh disembunyikan, rasa TAKUT :( tapi tak apa, Izmil dengan mak kata jangan takut. fikirkan perkara-perkara yang menarik je! In Shaa ALLAH. dah dengar dah suara kawan-kawan, whatsapp, wechat yang cakap congrats, good luck and etc. thank you :)) hehe

"mak doakan kau lulus dengan cemerlang dekat sana! jodoh tu nombor 2 lah ye?," - MAK

amboi mak! haha, actually mak Hani mintak supaya Hani tak berjodoh dengan orang Utara sebab alasannya jauhhhh. tapi selalu cakap dekat mak "kalau dah kata orang Utara jugak, kena terima," mak diam. krik krik. haha. eh ni kenapa cakap pasal jodoh ni? entry ni entry sedih lah Hani! sebab nak tinggal kan Melaka, TV, World Cup, bantal, katil yang besar lagi selesa ni, makanan-makanan yang sedap, dan dan dan WiFi yang laju tahap cipanzi ni. hihi. 

tak lupa juga terpaksa jauh dengan mak oooo :'( tu tak dinafikan. dah siapkan dah tisu dalam handbag sebab tahu nanti lepas register, mak nak balik mesti menangis macam dekat PLKN even dekat matrik pun buat perangai ni. haha. In Shaa ALLAH semua akan baik je ye Hani. barang dah siap packing semua. ni sebelum tidur tu yang update sekejap. orang kata last messages before posting iye dak? hehe. oh ye! pergi Perak ni Hani tak bawak laptop dengan headphone. aduh sedihhhh. tak apa, balik raya nanti I'll bring you there, okay my dearrrr :))


hmmmmm rasanya tu je lah nak cerita. mata dah kabur kabur asap. penat! sehari suntuk mengemas barang. macam nak lari rumah bila tengok barang yang di packing kan tuuu. sebab masa nak pergi PLKN mak tolong. nak pergi matrik, Along yang tolong kemas. huahua, manja tahap cipanzi hehek. tapi kali ni kena kemas sendiri sebab mak busy dan Along tak balik, dia busy jugakkkk. huakkk. tak apa dah siap! Cik Hani berjaya mengemas barang dengan baik! yeay! perlu di banggai ye. peace peace. *apa aku mengarut?*

okay dah tak nak mengarut dah. semoga doa-doa anda semua yang baik baik tu mengiringi Hani dan keluarga. In Shaa ALLAH. Salam Ramadan! Puasa elok-elok ye. oh ye, Hani puasa di perantauan lagi tahun ni ish! haha. okay tu je.


*kenapa aku rasa entry ni macam over gedik je?*

bye, Assalamualaikum!

You Might Also Like

0 comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...