CLICK SAYA !

Wednesday, February 13, 2013

Coretan Hati Seorang Hamba ALLAH


Assalamualaikum Admin,

Sebelum itu, sy nak ucapkan terima kasih buat admin yg byk mbuka mata & hati saya utk menutup aurat dgn sempurna. sblm ni sy mmg sambil lewa shj dlm bab menutup aurat dgn sempurna. bertudung biasa tp baju masih ketat & singkat.. MasyaAllah.. ttp slps stiap hari melihat post2 admin.. lepas tu, ke sana sini bila tjumpa wanita btudung labuh sy sgt2 tertarik.

sy juga tfikir kenapa perlu sy bertelekung bila nak solat? slps solat sy tanggalkn telekung.. maknanya, pakaian sy ni belum cukup sempurna utk dipakai ketika solat. sy rupanya dh lama sedar, tp buat2 tak tahu. suatu hari sy nyatakn pd suami.. dia sgt2 gembira krn dia pernah mmasang impian utk mncari isteri yg bertudung labuh.

kenyataan suami mbuatkn hati sy terus bersemangat, tp biasa la bisikan syaitan tetap ada. ah, boleh ke aku nak cover smua ni? nti mcm mana baju2 kebaya, peplum yg cantik2 ni? nti org xnmpak la aku dh kurus.. nti btudung labuh aku nmpak gemuk. mcm mana family klu nampak nti? mesti kena perli jd ustazah.. aku ni bkn pandai agama sgt tp nak pakai tudung mcm ustazah.. mcm poyo je..

Astahfirullah al azim.. kata2 tu sgt2 mengusik hati & fikiran sy. suami nasihatkan, jika nak berubah, mari kita ke kedai skrg.. kita cari & beli tudung labuh. satu perubahan besar dlm hidup sy.. sy rahsiakn pd sanak saudara, adik beradik & rakan2. Alhamdulillah, tidak dpt digambarkn dgn kata2 sy bertudung labuh, berstokin & bersarung tgn demi MU YA ALLAH.. tak pernah sy rasa selamat & selesa spt ini sblm ini.

YA ALLAH maha mengetahui betapa indahnya cara ALLAH memelihara wanita. sy korbankn semua pakaian2 & tudung2 yg lama yg tidak sempurna. di dalam almari cuma ada baju kurung, jubah & jubah seluar. gambar2 yg tidak sesuai di fb sy dh deleted smuanya. senang sgt bila keluar jln2, nak solat xperlu cari telekung lg. pakaian yg dipakai sy dh boleh guna utk solat. buat suami, keluarga & sahabat.. sy bukan la insan yg sudah cukup ilmu agamanya, sy cuma insan yg ingin memperbaiki kekurangan diri ini utk mencari keredhaanMU YA ALLAH..

selepas baca silakan share..
perkongsian dari hamba Allah.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MY FRIENDSHIP

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

CLICK SAYA !

Copyright© All Right Reserved Hani Suhaila