CLICK SAYA !

Wednesday, January 9, 2013

Kisah Seorang Bayi Di Dalam Rahim Yang Di Gugurkan


Bulan 1: Bu , panjang adik cuma 2cm, tapi adik sudah ada dalam badan ibu .. Adik sayang ibu, bunyi degupan jantung ibu menjadi musik terindah yang menemani adik di sini .. 

Bulan 2: Bu , adik dah boleh merasa jari jemari , disini terasa hangat bu, nanti kalau adik dah keluar, ibu janji nanti kita main sama2 ye .. 

Bulan 3: Bu , biar pun adik belum tau jenis jantina adik, tapi apapun adik harap ibu & ayah bahagia apabila adik dilahirkan .. Jangan menangis ya bu , kalau ibu menangis, adik juga ikut menangis ..

Bulan 4: Bu .. rambut adik dah mula tumbuh , adik dah boleh menggerakan kepala ke kiri dan kanan ..

Bulan 5: Bu .. tadi jumpa dokter ya, doktor cakap apa ..? Αpa benda D&E tu bu .? Αdik tak kan di apa-apa kan ya bu ..?

Bulan 6: Ibu jumpa dokter tu lagi ya ..? Bu , tolong bagi tau doktor tu , adik di sini sihat-sihat je ..! Tapi kenapa doktor tu masukkan benda tajam ..? Benda tajam tu mula memotong rambut adik , bu tolong adik , adik takutt .. Benda tajam tu pula memotong kaki adik , sakiittt bu .. Walaupun adik dah tiada kaki , adik masih ada tangan yang boleh memeluk ibu .. Bu, kenapa benda itu sekarang memotong tangan adik , ibu tolong adik .. Adik janji tak akan nakal-nakal dengan ibu .. Tapi , biarpun adik sudah tiada tangan dan kaki , adik masih ada mata & telinga untuk melihat senyuman ibu , mendengar suara ibu , tapi .. Benda itu sekarang sudah mula memotong & memutuskan leher adik , ibuuuuuu .. Maaf bu .. Beri lah adik kesempatan hidup , adik sayang ibu , adik teringin nak memeluk ibu ..

Bulan 7: Bu , adik di sini sihat-sihat je, adik dah berjumpa dengan Tuhan di Syurga , Tuhan telah mengembalikan semua organ tubuh adik yang dipotong benda tajam itu , Tuhan telah menyuruh bidadari menjaga , memeluk , memegang tangan , menggendong adik dengan lembut , dan lalu Tuhan membisikkan, memberi tahu apa itu D&E .. Kenapa ibu tetap melakukannya ..? Kenapa ibu tak nak bermain dengan adik ..? Αpa salah adik bu ..? Ibu bertaubat ya , semoga Tuhan menempatkan ibu di sini , nanti kita main-main disini , dan jangan lupa , ajak ayah juga ya bu .. ♥

* terlalu cepatkah seorang bayi yang belum sempat dilahirkan ke dunia ini mendapatkan perlakuan sekeji itu dari ibu bapa kandungnya ..???

Allahurabbi ~ Sedihnya baca nie :'( . Alahai , kesian kat baby tu

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MY FRIENDSHIP

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

CLICK SAYA !

Copyright© All Right Reserved Hani Suhaila