Ya ALLAH . Ku RINDU AYAH ku

July 09, 2012

Ya ALLAH ,
aku hanya hamba-Mu yang lemah ,
berdiri kaku menunaikan solat untuk-Mu ,
dahiku mencecah bumi menyembah diri-Mu .

Ya ALLAH ,
terlalu banyak dugaan yang kau turunkan untukku ,
terima kasih Ya ALLAH .
walaupun aku masih lalai dengan diri-Mu ,
tapi kau masih teringatkan diriku yang lemah ini .

Ya ALLAH ,
jujur aku katakan aku merindui AYAH ku ,
ingin sekali untuk aku bertemu dengan dirinya ,
ingin sekali ku peluk dan ku kucup tangan dan pipinya .

Ya ALLAH ,
kau jagakan dia di sana dengan sebaik mungkin ,
jagakan AYAH ku untuk aku dan IBU ku ,
aku terlalu sayangkan AYAH dan IBU ku .

Ya ALLAH ,
di saat aku melihat orang ramai mengerumuni ayah mereka ,
mereka mencium tangan AYAH mereka ,
bergurau senda dan bertukar tukar cerita ,
terasa diriku ada kekosongan . . . mana ayahku ?
ingin sekali aku merasakan kasih sayangnya untukku .

namun Ya ALLAH . . itu mustahil bagiku ,
dia kini di bawah perlindungan-Mu yang maha AGUNG ,
harus ku terima kenyataan ini ,
AYAH ku sudah jauh dari pangkuan ku :')

ABAH . . . . dengarlah rintihan kasih anakmu ,
rindu dan kasih ini terlalu menggunung untuk mu ,
Yassin ku sedekahkan agar kau sentiasa teringatkan anakmu ini ,
bertahanlah dan tunggu aku dan IBU di Firdausi :')

doakan kesejahteraan aku dan IBU ,
aku akan menjaga IBU sebaik mungkin ,
agar kita dapat bersama sama masuk ke Jannah ,
bagi meneruskan kahidupan di alam yang kekal abadi .

Salam Rindu dari Anakmu :
-Hani Suhaila-

You Might Also Like

0 comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...