TUTUP atau BUNGKUS ?

July 07, 2012

Adakah Saudari-saudari sekalian TUTUP aurat atau BUNGKUS aurat?

Situasi 1:
Aisyah: Ahmad, cuba teka aku tengah BUNGKUS apa?
Ahmad: Alaaa, nasi lemak.
Aisyah: Aik? Mana kau tahu?
Ahmad: Aku nampak nasi terkeluar sikit tu. Lagipun aku tahu kau memang jual nasi lemak.
Aisyah: Ok2. Cuba teka nasi lemak ni banyak ke sikit?
Ahmad: Alaaa lagi senang. Mesti la banyak.
Aisyah: Hah? macam mana kau tahu ni?
Ahmad: Tengok bentuk & saiz la. BUNGKUSan besar, banyak. BUNGKUSan kecil, sikit. Haha kantoi.
Aisyah: Pandainya kau ni.
Ahmad: Bukan aku yang pndai, kau yang kurang pandai. Haha.
Aisyah: Ceh. Malas la soal.

Situasi 2:
Aisyah: Ahmad, cuba teka aku TUTUP ape dengan tudung saji ni?
Ahmad: Hmmm. Ikan goreng?
Aisyah: Salah.
Ahmad: Telur dadar?
Aisyah: Salah lagi.
Ahmad: Karipap?
Aisyah: Salah jugak.
Ahmad: Hemm,kosong kot?
Aisyah: Ish. Lagi la salah.
Ahmad: Habis tu ape? Mana la aku nak tahu ape yang kau TUTUP tu.
Aisyah: Nasi lemak laa. Cuba teka banyak ke sikit?
Ahmad: Ceh. Mana aku nak tahu nasi tu banyak ke sikit. Malas la jawab.
Perbezaan BUNGKUS dengan TUTUP adalah amat besar.
Maka pilihlah TUTUP.^_^

You Might Also Like

0 comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...